Wednesday, September 16, 2009

Projek kali ke 2

Kali kedua saya mula memberanikan diri untuk membesarkan bidang ternakan ikan keli ini dengan membina sendiri sebuah kolam konkrit bersaiz 7 kaki X 10 kaki di belakang rumah. Kali ini saya menambah 1000 ekor ikan keli.













Rupa bentuk kolam ke 2 yang saya bina sendiri. Minta maaf sebab kolam ini tidak seberapa cantik sebab maklumlah juruteranya tiada pengalaman, he he. Kolam saya setkan dengan batu dan kiambang supaya nampak macam tempat habitat asalnya.














Anak benih keli sebanyak 1000 ekor yang saya tebarkan. Sihat dan cergas. Air masih jernih dan belum wujud air hijau sebab baru masuk air baru. Selepas 1 hingga 2 minggu air hijau akan mula terbentuk.



Projek kali ke 2SocialTwist Tell-a-Friend

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...