Tuesday, November 10, 2009

IKAN BERWAJAH MANUSIA

Aneh, kisah ini berlaku di Chongju, sebuah kota kecil terletak di Provinsi Chungcheong, Korea Selatan. Kejadian ini berlaku apabila 2 ekor ikan yang dipelihara oleh seorang lelaki berumur 64 tahun bertukar berwajah manusia. Ikan tersebut sudah dipeliharanya sejak 1986.


“Ikan saya semakin mirip manusia beberapa tahun belakangan,” kata lelaki tersebut yang  tidak mau disebutkan namanya, seperti yang dilaporkan oleh sebuah akhbar Inggris The Telegraph.

Terdapat dua ekor ikan berwajah manusia di kolamnya. Sayang, keduanya sama-sama betina sehingga tidak mungkin mengawinkan mereka untuk mendapatkan keturunan aneh berikutnya. Jadi, tak semua orang percaya dengan keberadaan ikan berwajah manusia tersebut, salah satunya adalah Mike Guerin, seorang pemerhati ikan. Dalam laman webnya www.thejump.net, Guerin meragukan keaslian foto ikan berwajah manusia tersebut.

Menurutnya, cerita mengenai ikan berwajah manusia telah menjadi perbincangan hangat di internet beberapa waktu belakangan. Tak jarang perbincangan dan berita tentang ikan tersebut disertai judul yang dicetak besar dan tebal "Ditemukan, Ikan Berwajah Manusia".

____________________________________________________________

* Harap-harap tidak adalah ikan keli yang akan berwajah manusia, eh seramnyer... camner nak makan ...he he he.. gurau ja





IKAN BERWAJAH MANUSIASocialTwist Tell-a-Friend

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...