Thursday, May 10, 2012

IKAN KELI SEDAP DIMAKAN

KEPELBAGAIAN dalam menyediakan masakan ikan keli dapat menjadikan ianya satu hidangan yang sangat istimewa. Cara memasaknya juga dapat memberikan kelainan rasa yang sangat sedap. Antaranya ikan keli yang dijadikan fillet dan digrill bersama lada hitam sungguh enak. Di negara barat, hidangan ini adalah antara menu utama kerana di sana mereka sangat mengutamakan cara hidangan. Tidak semestinya masakan bergoreng sahaja.

Ikan keli yang dihiris nipis dengan isinya yang putih dan lembut boleh dijadikan fillet istimewa berbanding ikan yang lain.

Kalau orang barat boleh buat ni, kenapa kita tak boleh. Fillet ini dihiris dengan pisau yang tajam. Dihiris cantik dan menampakkan isi ikan keli yang putih. Cara menyediakan begini juga dapat meningkatkan harga ikan keli tersebut.

Fillet ikan keli yang digrill bersama lada hitam dan ramuan yang lain meningkatkan aroma ikan panggang yang menyelerakan. Menu masakan ini sangat sesuai untuk seisi keluarga. Cara penyediaan begini juga dapat menghindarkan kita dari termakan tulang.

Wow, siapa sangka ikan keli yang kita ternak menjadi fillet yang istimewa. Apa yang penting, kreativiti dalam menyediakan makanan.

Technorati Tags:

IKAN KELI SEDAP DIMAKANSocialTwist Tell-a-Friend

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...