Thursday, May 10, 2012

KUNCI UTAMA UNTUK BERJAYA DALAM TERNAK KELI

ADA 3 KUNCI UTAMA yang dapat saya kongsikan kepada anda. Sama ada anda setuju atau tidak tapi bagi saya 3 kunci utama inilah yang membawa kepada kejayaan bisnes keli anda.

3 kunci utama ternak keli ketiga-tiga kunci ini perlu ada serentak. Jika kurang daripada di atas, bisnes keli anda pasti tidak ada jalan. Katakanlah anda ada cukup kewangan dan ada peluang tetapi tiada minat, bisnes keli akan lingkup akhirnya. Kalau pun ada minat dan ada peluang tetapi tiada kewangan, minat anda akan jadi angan-angan. Ada peluang, tetapi tiada minat dan tiada kewangan, sudah pastilah bisnes itu bukan untuk anda.

Jadi, pastikan ketiga-tiga kunci ini ada pada anda sebelum cuba menternak ikan keli.

Ramai yang kecundang, rugi beribu-ribu ringgit dalam mencuba menceburi bisnes ikan keli. Kita perlu ingat, duit yang banyak sebagai modal bukan penentu kejayaan dalam bisnes ikan keli.

Salah satu tips untuk pastikan anda memang minat ternak keli ialah dengan mencubanya secara kecil-kecil dengan modal yang rendah. Dalam tempoh penternakan, anda akan dapat melihat kepada diri anda sendiri sama ada minat atau tidak terhadap industri ini. Kenapa minat sangat penting? Sebab, menternak ikan keli memerlukan masa berbulan-bulan untuk pastikan ia berjaya. Jangan harapkan 100% kepada pekerja anda sahaja. Taukeh sendiri kena betul-betul berminat.

Apa-apa pun saya doakan, anda berjaya dalam perniagaan ikan keli.

KUNCI UTAMA UNTUK BERJAYA DALAM TERNAK KELISocialTwist Tell-a-Friend

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...