Monday, May 7, 2012

TERNAK KELI MESTI DENGAN MINAT

MINAT perlu ada dalam menternak ikan keli. Jika anda hanya mengharapkan keuntungan sahaja tanpa minat, lama-kelamaan anda akan mula bosan dan beralih ke perniagaan yang lain. Minat yang mendalam harus ada untuk memulakan ternakan ikan keli. Ini kerana, ternakan ikan keli pada awalnya agak leceh dan banyak dugaan yang harus ditempuh. Namun bagi mereka yang mempunyai minat yang mendalam, perniagaan ikan keli semakin maju dan terus maju.

http://kelisabah.blogspot.com/ Tiada jalan pintas untuk berjaya melainkan dengan usaha yang dimulakan dengan langkah pertama. Hanya dengan langkah pertama akan membawa kita ke destinasi yang jauh dan berjaya. Setiap langkah ada cabaran dan hanya dengan minat mendalam sahaja dapat mengatasi segala dugaan dan cabaran.

Bagi mereka yang ingin memulakan ternakan ikan keli, persediaan harus ada dan matlamat untuk menjadi usahawan ikan keli yang berjaya harus difokus. Seperti yang saya katakan tadi, tiada jalan pintas untuk berjaya melainkan dengan usaha demi usaha.

Dengan minat yang mendalam terhadap ternakan ikan keli, segala cabaran dan dugaan akan ditempuh dengan keseronokan dan senantiasa menajdi pedoman untuk berjaya. banyakkan doa dan tingkatkan usaha. Syaratnya, mesti mempunya kekuatan mental dan banyakkan bersabar.

http://kelisabah.blogspot.com/Sebelum bermula, pastikan anda betul-betul minat dengan menternak ikan dan minat sangat dengan kolam. Menjadi penternak ikan keli, air, kolam dan anda tidak dapat dipisahkan. Mulakan ternakan anda dengan rasa suka dan seronok.

Pada permulaan, jangan terlalu berharap dengan keuntungan, tapi percayalah, jika anda bertahan dalam perniagaan ini, keuntungan pasti datang mencurah-curah.

 

TERNAK KELI MESTI DENGAN MINATSocialTwist Tell-a-Friend

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...