Friday, March 9, 2012

KOLAM KANVAS TERNAK IKAN KELI

CARA PASANG kolam kanvas ni memang sangat mudah. Kos pula amat jimat. Yang penting kita tidak perlu  sediakan macam kolam konkrit yang terpaksa ‘kasi mati simen’ berminggu-minggu guna batang pisang atau sebagainya. Kolam kanvas ni cukup sekadar kita biar air 24 jam, keluarkan semula air tersebut selepas 24 jam dan simpan air baru, boleh simpan keli sudah. Ringlkas dan menjimatkan masa. Kebaikannya, mudah dialih, mudah dimampatkan susunannya di kawasan yang terhad mengikut saiz anda. Dengan hanya menggunakan rangka-rangka kayu, guna kayu terpakai pun tiada masalah. Bagi mereka yang ada bajet lebih, bolehlah guna besi sebagai rangka, lebih tahan dari kayu. Antara kelebihan tambahan kolam kanvas ialah suhu yang stabil walau suhu sejuk dan panas berbanding kolam konkrit.

kolam kanvas - http://kelisabah.blogspot.com/kolam kanvas - http://kelisabah.blogspot.com/

kolam kanvas - http://kelisabah.blogspot.com/

Di bawah ni, saya buat kolam kanvas untuk asuh anak benih. Buat tepi dinding rumah ja.

kolam kanvas - http://kelisabah.blogspot.com/kolam kanvas - http://kelisabah.blogspot.com/

Kos bagi 1 kolam tanpa rangka lebih kuranglah Rm350 saiz 14 kaki panjang X 6 kaki lebar X 3 kaki tinggi (tidak termasuk rangka). Untuk dapatkan kolam kanvas boleh sms saya 0198428689 (en. man) untuk tempahan.

Yang penting, di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Kalau kolam cantik pun tiada usaha tidak guna juga. Apa-apa pun, selamat menternak dan selamat maju jaya.

 

 

KOLAM KANVAS TERNAK IKAN KELISocialTwist Tell-a-Friend

4 comments:

Unknown said...

Insyallah pertengahan bulan ni sya nak tempah 2 kolam kanvas...

Unknown said...

ni siap jahit kah ni tuan?

Unknown said...

ni siap jahit kah ni tuan?

Unknown said...

Masih menjual kanveskah tuan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...